Wednesday, May 30, 2012

Meet My Not-So-New Babyborn!

 Assalamualaikum.

Haiiiiiiii semuaaa!!Tadi baru lepas godek2 manual yg ada dalam kotak kat atas.Dah sebulan dapat baru nak belek.Bukan apa,mood nak belek segala instruction belum ada.So tadi bosan2 duduk rumah tak buat apa2 selain bertweet,ber-FB dan ber-blogwalking,aku pun ambil keputusan nak buat something yg berguna sikit utk hari ni.Ha sampai mcm tu la punya bosan.

Aku dah beli camera kesayangan ni pada 27hb April kalau tak silap.Beli secara door-to-door marketing.So senang la kan.Call bagi tau nak camera model apa,beberapa hari lepas tu pakcik tu mai bawa camera mana yg kita nak.See senang kan?Harga boleh runding insyaAllah.Harga asal RM1.9k tapi gunalah skill tawar-menawar anda!Mcm nak shopping jugak.hee So dapatlah dlm RM1.7k.Kalau kat area Penang,RM1.5k pun dah boleh dapat dah.Tapi kena pandai cari la.

Mula2 dia bawa yg black in colour.Tapi aku xnak la kan,sebab aku dok termimpi2 nak yg colour Merah(macam Yuna) hehehehe.So beberapa minggu lepas tu baru dapat.Sebab yg ni limited edition tau.Susah nak dapat. hee
So ini gambarSSS yg aku ambil sebelum aku baca manual dia.Memang tak lawoooooo.Tapi bolehhla buat kenangan.hehe

 Family.

 Friends.


 My beauty with brain friend,Madiha Liyana a.k.a Madhy. Pandai gila dapat 4flat utk dua2 sem Kat Matrikulasi.Ambil modul 1 pulak tu.tu aku pakai spec mata dia tau.Saja syok2.sebab dulu time form 1 aku pakai spec.Skrg tidak lagi!Tehee.

Kids.

Ada yang tanya aku mengapa Canon 1100D? Aku pun jawab :
1. Sebab warna dia Merah.Something different.Selalu kan dslr colour hitam.Bg aku nampak common.Sebab tu aku pilih yg ni.
2. Sebab nak sama mcm Yuna. hahaha macam tak logik kan?Tapi serious betul!Time aku nak beli tu,cerita pasal Yuna yg "Bintang di Langit" tgh hot di Astro Ria.Aku setiap kali episode aku tgk dengan mama.Memang teringin.Sampai google image berkali2.Belek2 kat screen.HAHA Lagi pun aku suka Yuna punya successful life.Sangat2 beri inspirasi buat diriku. Semua nak mcm dia ja.hee


Actually,aku tak da la minat sangat dengan fotografi.Cuma aku inginkan nice shot.Camera phone aku takda flash,so kalau keluar dgn family malam2 tak boleh nak snap2.Geram sangat.Best moment tak dapat dirakam :'(

Itu saja.Kemudian,beberapa hari lepas aku baru sedar kewujudan Nikon D3100.Ada juga colour Merah!!Heyyyy berombak dadaku!hahahaha Ingatkan canon ja ada colour Merah.Rupanya Nikon pun ada.Dan a bit cheaper than canon 1100D.Aku mcm nak sedih,tapi cepat2 positif balik.Rezeki aku yg ni.So yg ni saja lah.Semua Allah dah tulis.Belajar utk redha.K aku rasa mcm dah masuk topik motivasi.hehe.Okla itu ja aku nak bagi tau hee bye2!

THANKS FOR READING! :)

36 comments:

naaisyah S said...

nak pinjamm :p
nampak manis akak pkai spec, teheee ^_^

Honey Adele said...

semoga menjadi photographer yg profesional ..hehe...hani modelnya..wakaka.nti hani nk kahwin dikna bole jdik photographer lau dikna dah pro..jimat bajet ..wakaka! :P

Hanniswira said...

Canon merah menawan hati ❤ Hehehe.

PahitManeh said...

nak nak :D

seeha said...

waa...jelesnya..nak jugak..

Alia Laila said...

Nikon D3100 memang ada warna merah pun, Hana. Pastu ada jugak Nikon D3200, upgrade sikit dari D3100, pun ada warna merah.

Yeay boleh laa ambik gambar Alia dengan Ajim pasni ;D

Unknown said...

@anis scha
Tak manis pun dear.BIasa2 saja hehe tenkiu :D

Unknown said...

@ChentaHati
Boleh2 takda hal punya.hehe :D

Unknown said...

@Hanniswira
Awwh hee tenkiu hanis! :)

Unknown said...

@PahitManeh
Boleh saja syg hee

Unknown said...

@seeha
Boleh aje hehe

Unknown said...

@Alia Laila
Itulah hana xsurvey dulu sebelum beli :/
hehe boleh saja.Tenkiu alia :)

Anonymous said...

tergoda kot tgk yuna pakai. comel :)

Unknown said...

@Rara Nasiha
Hana pakai comel tak kak?hehe

azalia hjsalleh said...

patutlah tgk gambar hari tu.. mcm terang & jelas
baguslah beli canon..
sis prefer canon berbanding nikon

cimon said...

perghh...

pasnie confirm pics2 meletop, pom pom pom!!!

hik3 (^v^)

kura said...

amboi. nk dslr ni sbb warna merah je rupanya iyee :0

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

wahhhh cantiknya kamera baru dear .. tak pe dear ..canon ok jugak .. asal dear gembira gan hasil gambar yang dihasilkan sudah memadai (^_^)

Lysa said...

memang cantik kamera baru sis! kenapa x beli lomo camera? hehehe :D pandainya kawan tu..4flat....dia makan apa T___T

Unknown said...

@azalia hjsalleh
Oh kak lya perasan eh?Tu la.cuma time tu belum mahir lagi sebab belum tgk buku manualnya hehe

Unknown said...

@cimon
Eh ada2 ja cimon ni.hehe tenkiu :)

Unknown said...

@kura
Yup2.sebab lain dari yg lain hehe

Unknown said...

@My Life's Journey
InsyaAllah tenkiu umi! :)

Unknown said...

@Elysa Sofia
Dia makan jus tok guru lol
Lomo k.hana xreti guna dear.hehe saja2 ja beli nak bagi gambr nampak cantik ja sebenarnya ni hee :D

fatihah awesome :) said...

wahhhh. bestnya camera baru. terjeless dahh :'(

Nurul Huda Mohd Rislan said...

ok jom geng dgn cik oda :D

Marya Hana said...

Hai dear,

ramai jugak beli camera ni, terkenan ngan Yuna kekdahnya ..

tapi red colour memang awesome ! den sukooo.

>.<

RIZZNA said...

mulakan hidup baru dgn miss Canon. makin meriahlah blog kamu ni dgn foto2 yg menarik & kebab0M!!!

Indah Mulya said...

pergh pergh pergghh..da ada sbijik dslr dah ha hana ni..lepas ni kena taruk gamba bny2 la dalam entri eh? hehe =]

Unknown said...

@fatihah awesome :)
Alala.nanti hana turun perlis,kita photoshoot sama2 k?hehe

Unknown said...

@Cik Oda Gelang
Gimme 5 geng! :)

Unknown said...

@Marya Hana
Hai kak marya!!! Hana pun suka jugak model dslr akak.hee :D

Unknown said...

@Cinta Misteri
InsyaAllah thanks dear :)

Unknown said...

@Indah Mulya
Of course!tapi ikut mood jugak kot.hehe InsyaAllah :)

icha fariha said...

wahh diselar.... nk jugakk

Unknown said...

wah untung lah kan dpt camera hihi
kak fatinnya camera yang kale itam hehe..family nya camera..mmg cntik gambaq dri camera ni :D